توری از جز انواع توری های فولادی محسوب می‌شود که از سیم مفتول ساخته شده و دارای شبکه هایی لوزی شکل بوده و سیم مفتول ها به صورت قلاب در هم بافته شده اند. کاربرد اصلی توری حصاری در فنس وحصار کشی می باشد. به طور معمول این توری از مفتول هایی از جنس گالوانیزه گرم یا فولاد ضد زنگ تولید و عرضه می‌شود.  

فنس یا توری حصاری چیست؟ 

توری حصاری یا فنس با مفتول گالوانیزه گرم یا سرد و یا با فولاد ضد زنگ تولید و ساخته می‌شود. دوام و کیفیت بالای این محصول به سبب جنس آن است که از فولاد است. مفتول گالوانیزه بسیار پرکاربرد است؛ ازجمله در ساخت توری مرغی، توری فرنگی، توری پرسی، توری حصاری، توری مش، توری گابیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محصول به دلیل داشتن روکشی از جنس روی در هر نوع شرایط آب و هوایی نه زنگ میزند و نه خورده می شود و به بهترین نحو، با کیفیت و مرغوب باقی می ماند؛ درنتیجه فنس‌ها بهترین انتخاب برای شرایط آب و هوایی خاص محسوب می‌شوند. از آنجا که قیمت این محصول بالاست، از این رو بیشتر در موارد خاص نظامی،سالن های ورزشی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توری یا فنس چیست

در مورد فنس چه نکاتی باید رعایت شود؟

به وسیله فنس و حصار کشی می‌توان امنیت و آرامش را به محیط بخشید. یکی از برتری های مهم توری حصاری نسبت به فنس های دیگر این است که نسبت به آن‌ها از زمانی که شروع به استفاده میکنیم نیاز به نگهداری کمتری دارند بنابراین خرید این نوع توری برای ما در دراز مدت خیلی مقرون به صرفه تر و بهتر خواهند بود.

آشنایی با آهن گالوانیزه و کاربرد های آن

مسئله مهم دیگر این لست که در نگهداری و مراقبت از انواع فنس باید به صورت دوره ای میخ های فرو رفته در پرچین ها را چک کنیم و در صورت نیاز به تعویض آنها را تغییر دهیم. میبایست هر چند ماه یکبار فنس را تمیز نموده و اطمینان حاصل فرماییم که لک یا کثیفی بر روی آن‌ها باقی نمانده است.

تمدید رنگ فنس‌ها هر چند سال یکبار سبب می‌شود تا آن‌ها رنگ و ظاهری موجه و تمیز داشته باشند. اگر که از فنس چوبی استفاده میکنید می‌بایست بین میله و پنل چوبی را هر چند وقت بتونه کنید تا آسیب نبیند و فنس دچار خوردگی نشود.

چگونه ارتفاع فنس را افزایش دهیم؟

برای بنا نهادن توری حصاری یا فنس در منزل ارتفاع تعریف شده و استاندارد معمولا ۱/۲ متر می‌باشد. اما ممکن است لازم باشد که ارتفاع فنس را تغییر دهیم تا از ورود هر فرد غیرمجاز یا حیوانات مختلف به محیط مورد نظر پیشگیری کنیم یا اگر حیوان خانگی داشته باشیم تمایل داشته باشیم که او نتواند از حصار خارج شود. دذ صورت فلزی بودن فنس باید برای بالا بردن ارتفاع میله های آن را باز کرده و میله های بلندتری را جایگزین کنیم تا در نهایت ارتفاع آن افزایش پیدا کند.

ابتدا برای افزایش ارتفاع فنس باید حصاری و ریل های بالای آن را جدا کنیم اما میله ها سرجایشان باقی بمانند. به دلیل کشش میله و کشش توری، فنس توری به میله ها اتصال میابد. پیچ ها را باز کرده تا این کشش از بین برود. سپس جهت افزایش دادن ارتفاع همه ریل ها را باز می کنیم. میله ها را از بیرون و داخل اندازه گیری می‌کنیم. در مجموع برای افزایش طول فنس نیاز است همه قسمت ها را اندازه گیری کنیم . میله ها، ارتفاع توری و پهنای توری را اندازه گیری میکنیم. هنگامی که توری ها باز بودند می‌توان توری های پهن تر و میله های بلندتر را به راحتی خریداری و جایگزین کرد.

مشخصات توری حصاری

توری فنس دارای 4 ویژگی اصلی است:

ارتفاع توری حصاری

این محصول از ارتفاع 50 سانتی‌متر تا 3 متر بر اساس نیاز مشتری قابل تولید می باشد.

جنس توری فنس

توری حصاری در بازار آهن آلات در سه جنس فولادسیاه، فولاد گالوانیزه و فولاد گالوانیزه با روکش pvc موجود می باشد.

ابعاد چشمه

به طور معمول ابعاد چشمه توری ها 4، 5، 6 و 7 سانتی‌متر بوده و هرچه اندازه چشمه کوچکتر باشد وزن توری سنگین تر در نهایت قیمت بالاتری خواهند داشت. توری با ابعاد چشمه کوچکتر امنیت، استحکام و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

قطر مفتول

به طور معمول توری حصاری دارای قطر مفتول بین 2.2 الی 4 میلی‌متر می باشد. هر چقدر قطر مفتول بیشتر باشد توری حصاری سنگین تر بوده و در نهایت امنیت، استحکام و طول عمر بالاتری دارد.

انواع فنس یا توری

انواع توری حصاری بر اساس جنس

توری فنس بر اساس نوع مفتول، ضخامت مفتول، سایز چشمه های فنس در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود.

توری حصاری از جنس فولاد

توری حصاری از جنس فولاد در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار نبوده در نتیجه این محصول در مناطقی که امکان زنگ زدگی آن کم باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول بین 15-20 سال ماندگاری دارد.

توری حصاری گالوانیزه 

توری حصاری با جنس فولاد گالوانیزه دارای مقاومت بیشتری در برابر خوردگی بوده و در نهایت گران تر است. این محصول همچنین دارای ظاهری زیبا بوده و در مناطق مرطوب و مکان هایی که شرایط آب و هوایی نامناسب می باشد، کارایی دارند.

توری حصاری گالوانیزه با روکش PVC

توری حصاری گالوانیزه با روکش PVC مقاومت بی همتایی در برابر هر شرایط آب و هوایی داراست ولی از نظر قیمت نسبت به سایر محصولات هزینه بالاتری داشته و در مناطقی که ظاهر مهم است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

توری حصاری یا فنس، توری موقتی است که برای استفاده در مناطق جغرافیایی مختلف و با جنس های مختلف تولید می شود. این توری ها برای رفع معایب دیوار کشی مانند هزینه بسیار، عدم انتقال و جابه جایی و نیز ایمنی پایین دیوار کشی ها تولید شده و امروز طرفداران بسیاری دارد. همانطور که اشاره شد، توری حصاری مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات، زنگ زدگی و غیره دارد و جنس آن می تواند از فولاد و گالوانیزه گرم باشد. 

 

 

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0